Problemele dinu00a0lumea realu0103u00a0sunt situau021bii autentice u0219i nevoi care existu0103 u00een afara contextului didactic. Problemele din lumea realu0103 au urmu0103toarele caracteristici:
- Sunt experimentate deu00a0oameni din lumea realu0103. De exemplu, dacu0103 elevilor li se solicitu0103 su0103 cerceteze un posibil dezechilibru ecologic din pu0103durea aflatu0103 u00een proximitatea orau0219ului lor, ei vor studia o situau021bie care afecteazu0103 oamenii care tru0103iesc u00een zonele u00eenvecinate.
- Au soluu021bii care vizeazu0103u00a0un anumit grup de persoane reale, altele decu00e2t profesorul u00een calitatea sa de evaluator. De exemplu, de proiectarea echipamentelor pentru un loc de joacu0103 dintr-un cartier ar putea beneficia copiii din cartierul respectiv.
- Se aflu0103 u00eenu00a0anumite contexte explicite. De exemplu, crearea de cu0103tre elevi a unui plan pentru un rozariu amplasat u00eentr-un parc public al orau0219ului lor presupune luarea u00een considerare a contextului climatic specific zonei u00een care locuiesc precum u0219i a ecosistemului specific parcului u00een care doresc su0103 realizeze rozariul. Dacu0103 elevilor li s-ar cere doar proiectarea unui rozariu aceastu0103 activitate nu ar presupune rezolvarea unor probleme reale, care pot apu0103rea u00eentr-un un context specific.
- Dacu0103 elevii folosesc date pentru a rezolva o problemu0103, acestea suntu00a0date realeu00a0(de exemplu, u00eenregistru0103ri oficiale ale unor cutremure, rezultatele propriilor experimente sau declarau021bii ale unor persoane direct implicate u00eentr-un anumit eveniment istoric) u0219i nu date create de cu0103tre un profesor sau de cu0103tre autorul unui anumit manual u0219colar.