Li se solicitu0103 eleviloru00a0su0103 construiascu0103 u0219i su0103 apliceu00a0cunou0219tinu021be?
Sunt acesteu00a0cunou0219tinu021be interdisciplinare?
Numeroase activitu0103u021bi u0219colare solicitu0103 elevilor su0103 u00eenveu021be u0219i su0103 reproducu0103 informau021biile care le sunt furnizate. Desigur cu0103 este esenu021bial ca elevii su0103 stu0103pu00e2neascu0103 conu021binutul important al unui domeniu. u00censu0103 doar memorarea nu oferu0103 elevilor oportunitatea de a-u0219i exersa gu00e2ndirea criticu0103 u0219i abilitu0103u021bile de rau021bionare de care vor avea nevoie pentru a avea succes u00een mediul academic u0219i u00een organizau021biile bazate pe cunoau0219tere. Avu00e2nd informau021bii atu00e2t de uu0219or accesibile, prin intermediul Internetului u0219i al altor surse, angajau021bii trebuie su0103 le poatu0103 integra u0219i evalua corespunzu0103tor pentru a le folosi productiv u00een activitatea lor profesionalu0103. u00centr-o mu0103suru0103 tot mai mare, chiar u0219i locurile de muncu0103 retribuite cu salariul minim pe economie pretind niveluri mai ridicate de cunou0219tinu021be decu00e2t o fu0103ceau u00een trecut precum u0219i capacitatea de a aplica cunou0219tinu021bele la situau021bii u0219i probleme noi. Acest criteriu vizeazu0103 asigurarea unor oportunitu0103u021bi pentru ca elevii su0103-u0219i poatu0103 construi cunou0219tinu021be temeinice, interdisciplinare, pe care su0103 le transfere u0219i su0103 le aplice u00een contexte inedite.
Activitu0103u021bile deu00a0construire a cunou0219tinu021beloru00a0solicitu0103 elevilor su0103 genereze idei u0219i u00eenu021belegeri care sunt noi pentru ei. Elevii pot face acest lucru prinu00a0interpretare,u00a0analizu0103,u00a0sintezu0103u00a0sauu00a0evaluare. Pentru activitu0103u021bile de u00eenvu0103u021bare de la nivelul mediu u00een sus construirea cunou0219tinu021belor trebuie su0103 reprezinteu00a0cerinu021ba principalu0103u00a0a acestora.
Activitu0103u021bile de u00eenvu0103u021bare de nivel u00eenalt solicitu0103 elevilor su0103u00a0apliceu00a0cunou0219tinu021bele construite, u00eentr-un context diferit, ajutu00e2ndu-i astfel su0103-u0219i aprofundeze u00eenu021belegerea u0219i su0103 conecteze informau021biile u0219i ideile din douu0103 sau mai multe discipline de studiu (de exemplu una din registrul umanist u0219i alta din cel real).