Prezentul ghid descrie şase criterii pentru învățarea în secolul 21, acestea reprezentând competențe importante de care trebuie să țină cont profesorii în proiectarea activităţilor de învăţare pentru a facilita şi stimula dezvoltarea acestora la elevi:
- Colaborarea
- Abilitățile de comunicare
- Construirea cunoştinţelor
- Rezolvarea de probleme din lumea reală şi inovarea
- Folosirea TIC pentru învăţare
- Autoreglarea învăţării
În prezentul ghid descrierea fiecărui criteriu de evaluare a activităţilor de învăţare include trei părţi:
- O prezentare generală a definiţiilor şi conceptele cheie cu exemplele aferente.
- O serie de descriptori de calitate astfel încât să puteți acorda fiecărei activităţi de învăţare un nivel de calitate numeric, pe o scală de la 1 la 4*, în funcţie de măsura în care respectiva activitate de învăţare asigură oportunități de dezvoltare a competenţei vizate;
- O schemă logică pentru facilitarea scalării, adică alegerii nivelului de calitate pentru o activitate de învăţare în funcţie de potrivirea acesteia cu unul dintre descriptorii de calitate.
* Uneori sunt folosite cifrele de la 1 la 5, unde 5 este un indicator suplimentar al unei activități de calitate mai înaltă.