Criteriile și instrumentele de evaluare a activităților de învățare în secolul 21

Prezentul ghid descrie şase criterii pentru învățarea în secolul 21, acestea reprezentând competențe importante de care trebuie să țină cont profesorii în proiectarea activităţilor de învăţare pentru a facilita şi stimula dezvoltarea acestora la elevi:

  1. Colaborarea
  2. Abilitățile de comunicare
  3. Construirea cunoştinţelor
  4. Rezolvarea de probleme din lumea reală şi inovarea
  5. Folosirea TIC pentru învăţare
  6. Autoreglarea învăţării

În prezentul ghid descrierea fiecărui criteriu de evaluare a activităţilor de învăţare include trei părţi:

  1. prezentare generală a definiţiilor şi conceptele cheie cu exemplele aferente.
  2. O serie de descriptori de calitate astfel încât să puteți acorda fiecărei activităţi de învăţare un nivel de calitate numeric, pe o scală de la 1 la 4*, în funcţie de măsura în care respectiva activitate de învăţare asigură oportunități de dezvoltare a competenţei vizate;
  3. schemă logică pentru facilitarea scalării, adică alegerii nivelului de calitate pentru o activitate de învăţare în funcţie de potrivirea acesteia cu unul dintre descriptorii de calitate.

* Uneori sunt folosite cifrele de la 1 la 5, unde 5 este un indicator suplimentar al unei activități de calitate mai înaltă.

Scroll to Top