Construirea cunoștințelor

Construireau00a0cunou0219tinu021beloru00a0are loc atunci cu00e2nd elevii genereazu0103 idei u0219i u00eenu021belegeri noi pentru ei prinu00a0interpretare, analizu0103, sintezu0103u00a0sauu00a0evaluare.u00a0Criteriul u201efolosirea TIC pentru u00eenvu0103u021bareu201d ne permite su0103 verificu0103m dacu0103 activitu0103u021bile de u00eenvu0103u021bare pretind elevilor su0103 foloseascu0103 TIC u00een moduri careu00a0sprijinu0103 construirea cunou0219tinu021belor, fie direct, fie indirect.

TIC se consideru0103 cu0103 sprijinu0103u00a0construirea cunou0219tinu021beloru00a0dacu0103:

  • Elevii folosesc TICu00a0u00een mod directu00a0pentru partea de construire a cunou0219tinu021belor dintr-o activitate de u00eenvu0103u021bare. De exemplu, elevii folosesc un calculator pentru analiza informau021bilor u0219tiinu021bifice.
  • Elevii folosesc TIC pentru a sprijini u00een mod indirect construirea cunou0219tinu021belor prin utilizarea TIC pentru a finaliza o etapu0103 a unei activitu0103u021bi de u00eenvu0103u021bare u0219i apoi folosesc informau021biile dobu00e2ndite u00een respectiva etapu0103 la partea de construire a cunou0219tinu021belor din respectiva activitate. De exemplu, elevii ar putea cu0103uta pe Twitter postu0103ri legate de evenimente curente u0219i apoi ar putea analiza offline reacu021biile utilizatorilor la respectivele tweet-uri. Informau021biile gu0103site de ei pe Twitter sunt utilizate u00een analiza pe care o efectueazu0103 astfel u00eencu00e2t se poate considera cu0103 TIC sprijinu0103 construirea de cunou0219tinu021be.

Construirea cunou0219tinu021belor sprijinitu0103 de TIC trebuie su0103 se refere la obiectivele u00eenvu0103u021bu0103rii din activitatea de u00eenvu0103u021bare respectivu0103,u00a0u00eenvu0103u021barea modului de folosire a TIC nu intru0103 u00een aceastu0103 categorie. De exemplu, elevii pot u00eenvu0103u021ba su0103 utilizeze PowerPoint u00een timp ce creeazu0103 o prezentare pentru ora de istorie. Dar pentru a fi consideratu0103u00a0construire a cunou0219tinu021belor sprijinitu0103 de TICu00a0este esenu021bial ca folosirea aplicau021biei PowerPoint su0103 u00eei fi ajutat pe elevi su0103 aprofundeze interpretarea, analiza, sinteza sau evaluarea anumitor contexte istorice, nu doar su0103 u00eeu0219i aprofundeze cunou0219tinu021bele cu privire la utilizarea instrumentului TIC.

Evaluarea resurselor web legate de obiectivele activitu0103u021bii de u00eenvu0103u021bare este consideratu0103 de asemenea construire de cunou0219tinu021be. Anumite activitu0103u021bi de u00eenvu0103u021bare sunt concepute pentru a ajuta elevii su0103 devinu0103 utilizatori inteligenu021bi u0219i etici ai resurselor web nu doar niu0219te consumatori pasivi de informau021bie. De exemplu, elevilor li se poate solicita su0103 gu0103seascu0103 diferite surse privind un anumit subiect u0219i su0103 evalueze credibilitatea acestora, u00eenainte de a alege informau021biile pe care se vor baza.

Scroll to Top