Aplicare a cunoștințelor într-un context nou

Elevilor li se solicitu0103 u201esu0103 aplice cunou0219tinu021bele construite, u00eentr-un context nouu201c, dacu0103 ei trebuie su0103 foloseascu0103 aceste cunou0219tinu021be u00een sprijinul unei alte activitu0103u021bi de construire a cunou0219tinu021belor care se desfu0103u0219oaru0103 u00eensu0103 u00eentr-un context complet diferit. De exemplu, u00een cadrul unei ore de fizicu0103 elevii unui liceu agricol pot construi cunou0219tinu021be despre principiile termodinamicii iar apoi pot aplica aceste cunou0219tinu021be pentru proiectarea unei sere la ora de agrotehnicu0103. La ora de limba si literatura romu00e2nu0103 elevii pot realiza un eseu argumentativ, pe o temu0103 de actualitate socialu0103, destinat participu0103rii la un concurs internau021bional iar apoi pot aplica cunou0219tinu021bele construite pentru a repoziu021biona acelau0219i conu021binut, de aceastu0103 datu0103 u00eensu0103, pentru a fi publicat u00eentr-un ziar local. u00cen fiecare caz, cea de-a doua sarcinu0103 de construire a cunou0219tinu021belor aprofundeazu0103 u00eenu021belegerea de cu0103tre elevi a principiilor de bazu0103, deoarece aceu0219tia trebuie su0103 rezume ceea ce au u00eenvu0103u021bat u0219i su0103 abordeze respectivele cunou0219tinu021bele dintr-o perspectivu0103 diferitu0103 pentru a le putea aplica u00eentr-o situau021bie diferitu0103.

Pentru a fi consideratu0103 ou00a0aplicare a cunou0219tinu021belor u00eentr-un context nou, nu este suficient ca cele douu0103 contexte su0103 difere doar prin caracteristici de suprafau021bu0103. Elevii nu pot ru0103spunde la noua situau021bie doar prin simpla aplicare a aceleiau0219i formule. Eleviiu00a0trebuie su0103 foloseascu0103 interpretarea, analiza, sinteza sau evaluareau00a0pentru a decide cum vor folosi cele u00eenvu0103u021bate u00een acest nou context

Scroll to Top