Profesorii din întreaga lume depun eforturi pentru a concepe noi modele de învăţare care să asigure o pregătire mai bună elevilor pentru activitatea profesională şi viaţa în secolul 21. Scopul criteriilor PIS21 (pentru Proiectarea Învăţării în Secolul 21) este de a ajuta profesorii să identifice şi să înțeleagă oportunităţile pe care activităţile de învăţare le oferă elevilor în vederea formării competenţelor necesare în secolul 21. Aceste criterii au fost elaborate şi testate pe plan international în cadrul proiectului „Cercetare privind Predarea şi Învățarea Inovatoare” (în engleză: Innovative Teaching and Learning (ITL) Research).
O activitate de învăţare este orice sarcină pe care elevii o îndeplinesc ca parte a activităţii lor legate de şcoală. Aceasta poate fi atât un exerciţiu pe care elevii îl finalizează în cadrul unei singure ore de curs, cât și un proiect extins care se desfăşoară atât în cadrul şcolii, cât şi în afara acesteia.